Alain Badiou ve Nicolas Truong – Aşka Övgü

badiou

“Tiyatro aşkı benim için çok karmaşık ve tam anlamıyla temel bir aşk. Büyük olasılıkla felsefe aşkından daha güçlü. Felsefe aşkı sonradan, daha yavaş, daha zorlu biçimde doğdu. Sanırım, gençken, sahneye çıkarken, beni tiyatroda büyüleyen şey içimde kabarıveren, dilden ve şiirden bir şeylerin neredeyse açıklanamaz şekilde bedenle ilişkilendiği duygusuydu. Özünde, tiyatro benim için belki de aşkın sonradan olacağı şeydi o zamanlar, çünkü düşünceyle bedenin bir şekilde ayırt edilemediği âna işaret ediyordu. Düşünceyle beden başkalarına öyle sunulur ki  kalkıp ‘Bu bir beden’ ya da ‘Bu bir düşünce’ denemez. İkisi birbirine karışır, benden dille kavranır, tıpkı birine ‘Seni seviyorum’ dediğimizde olduğu gibi: Bu sözü capcanlı karşımızda duran kişiye söyleriz, ama aynı zamanda o basit, somut varoluşa indirgenemeyecek bir başka şeye, karşımızdaki kişinin kesinlikle hem ötesindeki, hem içindeki bir şeye daha sesleniriz. Kaldı ki tiyatro da temel olarak tam budur işte, beden halindeki düşüncedir, beden-olmuş-düşüncedir” (s. 66-67).

Badiou, Alain ve Truong, Nicolas (2011). Aşka Övgü, (çev. Orçun Türkay), Can Yayınları, İstanbul.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da bir web sitesi veya blog oluşturun

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: